Transformeer met Made
Made helpt organisaties met transformeren en het opzetten van succesvolle digitale strategieën. Veel organisaties leunen nog op traditionele strategieën waarbij technologie nog geen intrinsiek onderdeel is van de organisatiestrategie. Organisaties vinden het lastig om data- en technologie vraagstukken te verwerken in een goede waardepropositie en (digitale) strategie. 
De totstandkoming van een duurzame digitale strategie vereist specifieke kennis en kijk op zaken binnen de organisatie, buiten de organisatie en op trends op de lange termijn. Onze strategen kijken samen met de organisatie naar de huidige situatie en werken dan gezamenlijk met de organisatie naar een strategie voor de toekomst.

Wil je meer weten over Made Digital Strategy?

Wij geloven in de kracht van een goed en vrijblijvend gesprek. Wij horen graag wat jouw organisatie doet, waar het voor staat en voor welke (toekomstige) uitdagingen jullie staan. Je kan dan altijd vrijblijvend met ons sparren. Vanaf daar zien we wel verder.

Hoe zit het strategieproces eruit

Dit proces wordt opgedeeld in meerdere fases:

De analysefase
Binnen deze fase worden interviews afgenomen met de relevante stakeholders en worden de huidige processen en data onder de loep genomen. Het doel van de analysefase is om een volledig en adequaat beeld te krijgen van waar de organisatie zich nu bevindt, wat de ambities zijn en wat de mogelijke (groei)paden zijn naar de toekomst toe.

De ontwerpfase
Binnen de ontwerpfase wordt er samen met het managementteam van de organisatie het gewenste toekomstige business model ontworpen. Deze fase wordt vaak gesplitst in twee sessies van 4 uur. Dit gebeurt onder begeleiding van onze strateeg met de informatie vergaard binnen de analysefase. Aan het einde van deze is er een concept business model, waardepropositie, missie en visie. Deze fase wordt als zeer prettig ervaren. We krijgen regelmatig te horen dat CEO’s en CTO’s anders leren kijken naar hun organisatie en de toekomst.

Stap 1

Analysefase

Binnen deze fase worden interviews afgenomen met de relevante stakeholders en worden de huidige processen en data onder de loep genomen.
Stap 2

Ontwerpfase

Binnen de ontwerpfase wordt er samen met het managementteam van de organisatie het gewenste toekomstige business model ontworpen.
Stap 3

Actiefase

Binnen de actiefase wordt alles door de strateeg van Made geconcretiseerd. Er wordt een rapport opgeleverd waarin de vernieuwde strategie, waardepropositie, missie, visie, ontwikkelingen en te nemen stappen beschreven worden.

De actiefase
Binnen de actiefase wordt alles door de strateeg van Made geconcretiseerd. Er wordt een rapport opgeleverd waarin de vernieuwde strategie, waardepropositie, missie, visie, ontwikkelingen en te nemen stappen beschreven worden. Dit rapport is de basis van de groei en nieuwe processen binnen de organisatie. Alle processen en strategische beslissingen kunnen aan dit rapport afgemeten worden.